سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / تکنولوژی و اخبار دوربین مداربسته

بهترین پکیج دید در شب دوربین مداربسته AHD چیست؟

    نظر

امروزه شرکت‌های سازنده دوربین مداربسته انواع مختلفی تولید می‌کنند، اما هر یک استانداردهای مخصوص خود را به کار می برند و در نهایت این دوربین‌ها با نام‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همانطور که پیش‌تر در مقالات شرکت الکامپ گفته شد دوربین‌های مداربسته آنالوگ قدیمی ترین نوع از خانواده دوربین مدار بسته هستند که برای نظارت از محیط کاربرد دارند که به دلیل کیفیت پایین تصاویر، امروزه بسیار کم از آنها استفاده می‌شود و به نوعی می‌توان گفت کنار گذاشته شده اند. حداکثر کیفیت این دوربین‌های مداربسته آنالوگ برابر 700 TVL است که این مقدار برابر 0.5 مگا پیکسل دوربین‌های دیجیتال است که نسبت به دوربین‌های تحت شبکه بسیار کم است. از طرفی دوربین‌های مداربسته تحت شبکه علاوه بر اینکه دارای کیفیت تصویر بسیار بالا هستند، دارای قابلیت نرم افزاری متعدد مانند پردازش تصویر، به منظور نظارت بهتر هستند که دوربین‌های مداربسته آنالوگ از این امکان برخوردار نیستند. اما از معایب بزرگ این دوربین‌های مداربسته قیمت زیاد آنها می‌باشد که هزینه سنگینی را به کاربر تحمیل می‌کند.

از همین رو کاربران بین دو راه برای نصب دوربین مدار بسته مانده بودند که از یک سو دوربین‌های مداربسته آنالوگ اگرچه قیمت ارزان و نصب آسانی دارد اما برای مکان‌هایی که امنیت بسیار مهم است به دلیل پایین بودن کیفیت تصویر مناسب نمی‌باشند و همینطور دوربین‌های مداربسته تحت شبکه اگرچه نیاز کاربران را به خوبی برطرف می‌کنند اما گران بودن آن باعث شده بود که خیلی‌ها قید دوربین مداربسته با کیفیت را بزنند.

از همین رو شرکت‌های تولید کننده دوربین‌های مداربسته به این فکر افتادند تا دوربینی بسازند که هم مانند دوربین‌های مداربسته آنالوگ ارزان باشد و هم تا حدودی کیفیت تصویربرداری آنها را به دوربین‌های مداربسته تحت شبکه نزدیک کنند تا در محیط‌هایی که نیاز به یک سیستم دوربین مداربسته با کیفیت است، استفاده شود که در نهایت دوربین‌های مداربسته ای تحت عنوان AHD (Analog HIght Definition) ساخته و عرضه شد.

امروزه شرکت‌های سازنده دوربین مداربسته زیادی از این نوع دوربین‌ها تولید می‌کنند اما به دلیل اینکه هرکدام استانداردهای مخصوص خود در این تکنولوژی را به کار می‌برند این دوربین‌های مداربسته با نام‌های دوربین مداربسته HD CVI , HD TVI, HD SDI به بازار عرضه می‌شوند.

امروزه این دوربین‌های مداربسته AHD از نظر کیفیت تصویر پیشرفت زیادی داشتند، به طوری که در بعضی از مدل‌ها دوربین‌های مداربسته AHD با کیفیت 8 مگاپیکسل و رزولشن 4k عرضه شدند که این مدل از دوربین‌ها می‌تواند به خوبی نیاز کاربران را در زمینه تأمین دوربین مداربسته با کیفیت خوب و قیمت مناسب برای مکان‌های مهم تأمین کند.

این تکنولوژی امرزه در همه دسته بندی‌های (آنالوگ ، آنالوگ HD ، IP) دوربین مداربسته قابل استفاده می‌باشد. اما سوالی که برای مشتری به وجود می‌آید این است که دوربین‌های مداربسته را با چه برندی و از کجا می‌توان تهیه کرد که در کنار کیفیت قابل قبول، قیمت مناسب و ضمانت معتبر هم داشته باشد.

برند PELCOTECH

 

دوربین‌های مداربسته این برند جزو بهترین دوربین‌هایی است که شرکت الکامپ آن را عرضه می‌کند، به این دلیل که حسگر تصویر آنکه وظیفه تولید تصاویر دریافتی را دارد توسط شرکت سونی ساخته شده است و از کیفیت فوق العاده ای برخوردار بوده و برای اماکنی که امنیت بسیار مهم است و نیاز به تصویربرداری با کیفیت بالا می‌باشد استفاده از دوربین‌های مداربسته با برند PECOTECH می‌تواند یک انتخاب ایده آل در این زمینه باشد و در نتیجه به دلیل اینکه از قطعات باکیفیت در ساخت این دوربین مداربسته استفاده شده عمر مفید دوربین به همان اندازه بالا رفته است. شرکت الکامپ با سال‌ها تجربه در فروش دوربین مدار بسته در 80 درصد از پروژه‌های خود از دوربین‌های مداربسته این برند استفاده می‌کند و 5 سال گارانتی بی قید و شرط برای این دوربین لحاظ کرده که هیچ شرکتی در ایران تاکنون چنین گارانتی طولانی مدتی برای دوربین مداربسته در نظر نگرفته است.

پکیج‌هایی که شرکت الکامپ توسط این برند عرضه می‌کند پکیج فوق حرفه ای نام دارد که در ادامه به بررسی پکیجی که دارای خصوصیت AHD و دید در شب توسط برند PELCOTECH است می‌پردازیم.

از خصوصیات مشترک این پکیج ها می‌توان به این موارد اشاره کرد؛

* دید در شب قوی

* کیفیت تصویر 2.4 مگاپیکسلی

* استفاده از دستگاه DVR 5 مگاپیکسلی برای ضبط تصاویر با کیفیت

* استفاده از لنز 3مگاپیکسلی (بالاتر از توانایی سنسور تصویر) برای ثبت بهتر تصاویر

خصوصیات کیفی دوربین‌ها و دستگاه DVR در 4 پکیج فوق برند PELCOTECH یکی است و فقط تعدادشان متفاوت می‌باشد.

خصوصیات مشترک این پکیج‌های اقتصادی عبارتند از؛

* ضد آب

* دید در شب قوی

* استفاده از لنز 2 مگاپیکسل

* کیفیت تصویر 2 مگاپیکسل

* استفاده از دستگاه DVR با کیفیت 5 مگاپیکسل برای ضبط هرچه بهتر تصاویر است.

خصوصیات کیفی و فنی این پکیج دوربین‌های مداربسته یکی است و فقط تعداد دوربین‌ها و آداپتورهای مورد استفاده در هرکدام از آنها متفاوت می‌باشد.

  1. بهترین دوربین مداربسته
  2. دوربین مداربسته چیست؟
  3. تجهیزات دوربین مداربسته
  4. انواع دوربین مدار بسته
  5. بهترین دوربین مدار بسته
  6. دوربین مداربسته
  7. قیمت دوربین مداربسته
  8. خرید دوربین مداربسته
  9. دوربین مدار بسته
  10. قیمت دوربین مدار بسته

خرید دوربین مدار بسته